Konya Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası Web Sitesine Hoşgeldiniz

E-Posta : konyaereglitso@tobb.org.tr

Telefon : 0332 713 10 73

İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresine İlişkin Tebliğ

Ana Sayfa » Duyurular » İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresine İlişkin Tebliğ

Sayın Üyemiz;

2 Aralık 2020 Tarih ve 31322 Sayılı Resmi Gazetede İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No :2020/9)

Amaç ve kapsam

MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 3907.69.00.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonunda yer alan eşyanın ithalatında 12/11/2020 tarihli ve 3192 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Polietilen Tereftalat Cips İthalatında Korunma Önlemi Uygulanmasına İlişkin Karar kapsamında, ek mali yükümlülük şeklinde uygulanan korunma önleminden muafiyet sağlanması amacıyla açılan tarife kontenjanının kullanım usul ve esaslarının düzenlenmesidir.

Tarife kontenjanı

MADDE 2 – (1) Tarife kontenjanı miktarı ek mali yükümlülüğün uygulandığı her bir dönemde, anılan eşyanın Ek-1’de yer alan ülkeler ve gümrük bölgeleri menşeli olanları için toplam 10.926 tondur.

(2) Her bir ülke veya gümrük bölgesi menşeli eşya için bir dönemde verilecek tarife kontenjanı 3.642 tonu geçemez.

Tarife kontenjanının dağıtımı

MADDE 3 – (1) Tarife kontenjanının dağıtımı, gümrük idarelerince beyanname sırasına göre tahsis yöntemi kullanılarak yapılır.

(2) Tarife kontenjanının dağıtımında gümrük beyannamesinin tescili aşamasında mükellef tarafından ilgili muafiyet kodu seçilir.

(3) Her bir gümrük beyannamesi kapsamında dağıtılacak tarife kontenjanı miktarı 20 tonu aşamaz.

(4) Bir ithalatçı firma tarife kontenjanı kullandıktan sonra beyanname tescil tarihini takip eden 30 gün içinde yeniden kontenjandan faydalanamaz.

(5) Tarife kontenjanlarının güncel kullanım durumuna ilişkin bilgiler Ticaret Bakanlığının internet sitesinde E-İşlemler sayfasında ilan edilir.

Yürürlük

MADDE 4 – (1) Bu Tebliğ 13/12/2020 tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

Saygılarımızla.

Bu içerik toplam 2 kişi tarafından okunmuş.

 

SAYIN ÜYEMİZ

Elektronik Belge Dağıtım Sistemi, Odamızda hayata geçirilmiş olup, Üyelerimiz diledikleri yerden 7/24 e-imzalı belge talep ederek dakikalar içinde sistem üzerinden e-imzalı belgelerini almakla beraber aidat sorgulaması ve ödemesi yapabilecektir.

E-imzalı olarak alabileceğiniz belgelerimiz:

Sisteme sadece firma yetkilileri kayıt olabilmektedir ayrıca firma yetkilisinin cep telefonu numarası TOBB.net sisteminde kayıtlı olmalıdır. Onay kodunuz sms ile ulaştırılacaktır. Kayıt işlemi bir defaya mahsus olmakla birlikte,sisteme giriş işlemi kayıt anında belirttiğiniz e-posta adresi ve şifrenizle giriş yapılabilecektir.

Kayıt anında yapılan doğrulama ile cep numarası seçimi boş veya gelen numara yanlış ise bilgileri aşağıda yer alan Oda sicil görevlileri ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.

Tüm kayıt ve işlem adımlarının anlatıldığı yardım dokümanı tarafınıza ekte sunulmuştur.

TOBB_BS_UYE_FIRMA_KULLANICI_KLAVUZU

Sisteme gitmek için       :https://uye.tobb.org.tr/organizasyon/

Hızlı aidat ödeme için   :https://uye.tobb.org.tr/hizliaidatodeme.jsp

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımızla,

Murat KARPUZCU

Genel Sekreter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TR / ENG
WhatsApp Şikeyet-Öneri-0 530 340 9651